2020.gada 14.februārī Latvijas Universitātes Vadībzinātnes un Demogrāfijas promocijas padomes atklātajā sēdē Rīgā, Aspazijas bulv.5, 322.auditorijā promocijas darbu zinātniskā doktora grāda iegūšanai (Ph.D.) aizstāvēs Manuels Urbans (Manuel Urban) un Normunds Rečs.

Normunda Reča promocijas darbs vadībzinātnes nozares izglītības vadības apakšnozarē “Direktora vadības prakses ietekme uz profesionālās mācīšanās kopienas veidošanos skolā” izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības zinātņu un pedagoģisko inovāciju nodaļā Dr.oec., profesora Andreja Geskes vadībā laika posmā no 2013.gada līdz 2018.gadam.

Promocijas darba mērķis ir izpētīt direktoru vadības praksi, tās sakarības ar profesionālās mācīšanās kopienu veidošanos skolās un sniegt ieteikumus Latvijas vispārizglītojošo skolu direktoru darbības pilnveidošanai.

Manuela Urbana darba tēma ir  „Vadības emocionālā intelekta ietekme uz padoto darbinieku lojalitāti organizācijai” un darba zinātniskā vadītāja ir Dr.oec., profesore Baiba Šavriņa. 

Promocijas darba mērķis ir analizēt vadības emocionālā intelekta ietekmi uz darbinieku lojalitāti organizācijai. Samērā jaunā emocionālā intelekta teorija kā vadības kompetenču kopums, iespējams, var izskaidrot faktorus, kas varētu ietekmēt padoto lojalitāti organizācijai un to, kā viņi uztver organizāciju. Emocionālā intelekta jēdziens ir uzrādījis daudzsološus rezultātus, pētot, kas atšķir vidusmēra vadītājus no izciliem vadītājiem, bet tā nozīme lielākajā daļā līderības attīstības programmu joprojām ir atstāta novārtā. Līderības attīstības iniciatīvas, kas ir daudzu miljardu dolāru vērta nozare, bieži vien nespēj sasniegt iecerēto rezultātu. Šis pētījums liecina, ka esošajās līderības attīstības iniciatīvās emocionālā intelekta apmācība vadītājiem ir jāpaplašina ne tikai tāpēc, ka tā var ietekmēt individuālos panākumus, bet arī tāpēc, ka tā var pozitīvi ietekmēt padotos. Piedāvātajā pētījumā ir iekļauti un apspriesti emocionālā intelekta novērtēšanas jaunākie risinājumi, kā arī izvērtēta vadības emocionālā intelekta kā līderu kompetences nozīme, piedāvājot veidus, kā palielināt līderības attīstības iniciatīvu efektivitāti.

Dalīties