Olga Rajevska. Promocijas darba tēma - „Pensiju adekvātums un taisnīgums kā pensiju sistēmas institucionālā dizaina funkcijas: Baltijas valstu gadījums”.
Recenzenti:
2016. gada 3. jūnijā plkst. 10.00 LU Vadībzinātnes un Demogrāfijas promocijas padomes atklātā sēdē Rīgā, Aspazijas bulv.5, 305. auditorijā promocijas darbu doktora zinātniskā grāda iegūšanai vadībzinātnē, sabiedrības vadības apakšnozarē (Dr. sc. admin.) aizstāvēs - Dr. oec., prof. Signe Bāliņa, Latvijas Universitāte;
- Dr. habil. oec. prof. Baiba Rivža, Latvijas Lauksaimniecības universitāte;
- Dr. oec., prof. Vida Davidavičiene, Viļņas Tehniskā Universitāte, Lietuva.
- Dr.oec., prof. Biruta Sloka, Latvijas Universitāte
- Dr. habil. oec., prof. Baiba Rivža, Latvijas Lauksaimniecības universitāte
- Dr.oec., prof. Vida Davidavičienė, Viļņas Ģedimina tehniskā universitāte, Lietuva
- Rezultāti pierāda, ka franšīzes ņēmēju izvēle veiksmīgai franšīzes partnerībai ir ļoti svarīgs process.
- Franšīzes devēji dod priekšroku franšīzes ņēmējiem, kas aktīvi piedalās uzņēmējdarbībā, bet nav tikai investori.
- Veiksmīgu un neveiksmīgu franšīzes ņēmēju raksturojums ir izteikti atšķirīgs.
- Nulles hipotēze tiek noraidīta, un uz laiku tiek pieņemta alternatīvā hipotēze. Atbildēs uz piedāvātajiem jautājumiem, veiksmīgo franšīzes ņēmēju novērtējums vienmēr ir augstāks.
- Visnozīmīgākā iemaņu kategorija starp sociālajām prasmēm, profesionālajām prasmēm un vietējās vides pārzināšanu ir sociālajām prasmēm.
- Vismaznozīmīgākais atlases kritērijs ir teorētiskās un praktiskās zināšanas.
- Modelim, kas nosaukts par ‘Franšīzes ņēmēju atlases modeli 2016’ pēc faktoru analīzes ir seši kompleksie faktori: sociālās prasmes, pārdošanas prasmes, vietējās vides pārzināšana, teorētiskās un praktiskās zināšanas, franšīzes sagatavošana, līdzdalība un finanšu iesaistīšana.
- Sociālo prasmju kompleksie faktori pēc galveno komponentu analīzes veikšanas gandrīz neatšķiras, uzsverot to stingrās pozīcijas salīdzinājumā ar citiem komponentiem.
- Par uzņēmējdarbības nozarēm iegūtie rezultāti liecina, ka četri kompleksie faktori dažādās uzņēmējdarbības nozarēs neatšķiras: sociālās prasmes, vietējās vides pārzināšana, teorētiskās un praktiskās zināšanas un pārdošanas prasmes.
- Pa uzņēmējdarbības nozarēm iegūtie rezultāti liecina, ka divi komponenti atkarībā no uzņēmējdarbības nozares ir atšķirīgi: franšīzes sagatavošana un līdzdalība un finanšu iesaistīšana.
- Jo īpaši attiecībā uz starptautisko darbību visaugstāk novērtētās prasmes ir vietējās valodas pārvaldīšana un labas zināšanas par biznesa rīcības kodeksu uz vietām. Novērtējums liecina, ka komunikācijas prasmes un zināšanas, kā rīkoties saistībā ar uzņēmējdarbību, ir svarīgākie veiksmes kritēriji.
- Dr. geogr., prof. Zaiga Krišjāne, Latvijas Universitāte;
- Dr. sc. soc., asoc. prof. Ritma Rungule, Rīgas Stradiņa universitāte;
- Dr. sc. soc., prof. Sarmite Mikuļoniene, M.Romera Universitāte, Lietuva.
- Dr. oec., prof. Signe Bāliņa, Latvijas Universitāte
- Dr. oec., prof. Agita Līviņa, Vidzemes Augstskola
- Dr. sc. admin., asoc. prof. Ieva Brence, Rīgas Starptautiskā ekonomikas un biznesa administrācijas augstskola.