2017.gada 24.novembrī plkst. 12.00 LU Vadībzinātnes un Demogrāfijas promocijas padomes atklātā sēdē Rīgā, Aspazijas bulv.5, 322.auditorijā promocijas darbu doktora zinātniskā grāda iegūšanai Vadībzinātnē (Dr.sc.admin.) aizstāvēs Katrīna Butenberga (Katharina Buttenberg) .

Promocijas darba mērķis ir uzņēmuma darbības sākumposmā (pastāvēšanas pirmajos desmit gados), jaunajiem uzņēmumiem ir jāizstrādā īpašas spējas, lai nodrošinātu sekmīgu izaugsmi un ilgtspējīgas konkurences priekšrocības. Jauno uzņēmumu mārketinga spējas orientēties uz klientiem un zīmolu ir vienas no galvenajām spējām, kas uzņēmumam ir jāattīsta, lai gūtu ieskatu par klientiem, veidotu attiecības ar tiem un piesaistītu tos panākumu veicināšanai, kā arī attīstītu savu zīmolu un zīmola elementus, padarītu zīmolu atpazīstamu un pozicionētu uzņēmumu salīdzinājumā ar konkurentiem. Dibinātājiem šajā posmā ir nozīmīga loma, izveidojot un veiksmīgi attīstot šīs spējas kā ilgtspējīgu konkurences priekšrocību un uzņēmējdarbības snieguma veicinošus faktorus. Promocijas darbā iekļauts kauzālais modelis, kas uz klientiem un zīmolu orientētas mārketinga spējas sasaista ar uzņēmējdarbības sniegumu. Analīzes pamatā ir jaukto metožu pieeja, kas apvieno kvalitatīvās intervijas un kvantitatīvu pētījumu par jauno uzņēmumu dibinātājiem. Secinājumi: Pastāv ievērojama uz klientiem un zīmolu orientētu mārketinga spēju ietekme uz uzņēmējdarbības rādītājiem. Jauno uzņēmumu uz klientiem orientētas mārketinga spējas pievēršas stratēģiskai mijiedarbībai ar klientiem, produktu pielāgošanai un produktu specifikai. Runājot par uz zīmolu orientētajām mārketinga spējām, uzmanība tiek pievērsta stratēģiskajai analīzei attiecībā uz jaunā uzņēmuma diferencēta zīmola un zīmola stratēģijas potenciālu un izstrādāšanu, kā arī nosaukuma skaidrības un zīmola atpazīstamības funkcionālajiem komponentiem. Tikai tad, ja uzņēmumi spēj izstrādāt mārketinga spējas šajās kategorijās, tie iegūs noturīgas konkurences priekšrocības, salīdzinot ar konkurentiem. Promocijas darbā tiek piedāvāts jauns teorētiskais modelis, lai klasificētu uz klientu vai zīmolu orientētas mārketinga spējas stratēģiskajā un funkcionālajā dimensijā. Pamatojoties uz šo struktūru, izstrādāti konkrēti šo spēju posteņi jaunajiem uzņēmumiem un otrajā posmā izveidots kauzālais modelis, lai izvērtētu to ietekmi uz uzņēmējdarbības sniegumu. Šis izteiktais uzsvars uz uzņēmuma sākotnējās attīstības posmu un pievēršanās mārketinga spējām, ņemot vērā uzņēmumu darbības sākumposmu, ļauj izdarīt secinājumus par prasībām attiecībā uz šādu spēju attīstīšanu dzīves cikla sākumposmā. Visbeidzot, promocijas darbs piedāvā ieteikumus dibinātājiem, jauno uzņēmumu vadītājiem un investoriem, iegūstot un attīstot iegādāto uzņēmumu mārketinga spējas. Nozare – vadībzinātne, apakšnozare – uzņēmējdarbības vadība. Darba zinātniskais vadītājs: Dr.oec., profesors Andris Deniņš   Recenzenti: Anda Batraga, Dr.oec., asoc.profesore, Latvijas Universitāte Tatjana Vasiļjeva, Dr.oec., profesore, RISEBA Henrijs Kaļķis, Dr.sc.admin., asoc.profesors, Rīgas Stradiņa universitāte   Ar promocijas darbu var iepazīties LU bibliotēkā Rīgā, Raiņa bulvārī 19.

Share