24.-26. aprīlī Rīgā, Latvijas Universitātē, Latvijas Mākslas akadēmijā, Latvijas Kultūras akadēmijā un Rīgas Tehniskajā universitātē, norisinājās Latvijas 39.skolēnu zinātnisko darbu konference.

Ekonomikas sekcijas darbu prezentācijas notika 25.aprīlī Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātē, kur 11 labākos zinātniski pētnieciskos darbus (ZPD) prezentēja skolēni no visas Latvijas. Eksperti – LU EVF pasniedzēji: asoc. prof. I.Solovjova, lektore L.Leitāne, lektore K.Rozīte un lektore J.Šalkovska – skolēnu pētnieciskos darbus vērtēja saskaņā ar Eiropas Savienības jauno zinātnieku konkursa darbu vērtēšanas kritērijiem: domāšanas oriģinalitāte un radošums problēmas identificēšanā un pētījuma izstrādē; pētniecības prasmes, pamatīgums pētījuma plānošanā un īstenošanā; sistemātiskums pētījuma izstrādē un tā izklāstā no ieceres līdz secinājumiem; domas skaidrība un loģiskums pētījuma rezultātu interpretācijā; pētījuma apraksta atbilstība akadēmisko rakstu normām; prezentācijas prasmes un spēja apspriest savu darbu ar komisijas locekļiem. Augstāko novērtējumu un balvas par saviem zinātniski pētnieciskajiem darbiem ieguva sekojoši skolēni: 1.pakāpes diploms – Martai Meļņikai (Āgenskalna Valsts ģimnāzija, 11.klase) par ZPD „Krievijas noteikto sankciju pret Latviju ietekme uz piena produktu cenām un patērētāju izvēli”; darba vadītāja: Santa Kazaka; 2.pakāpes diploms – Marijai Jevsejevai, Alicijai Nozdrinai-Plotnickai (Rīgas Klasiskā ģimnāzija, 12.klase) par ZPD „Ekonomiskie cikli un to fāzes Latvijā no 1991. līdz 2020. gadam”; darba vadītājs: Dzintars Dvinskis; 3.pakāpes diploms – Undīnei Svelpei (Daugavpils Valsts ģimnāzija,  11.klase) par ZPD „Ieplānotās novecošanās stratēģijas izpausmes ekonomikas preču tirgū”; darba vadītāja: Marina Pilace; 3.pakāpes diploms – Vēsmai Asjai Kurzemniecei (Jelgavas Spīdolas ģimnāzija, 10.klase) par ZPD „Ekonomiski veiksmīga interneta aptieka”; darba vadītāja: Inta Jorniņa. Uzslavas pelnījuši arī pārējo prezentēto darbu autori par oriģināliem, aktuāliem un ļoti saistošiem darbiem par dažādām ekonomikas tēmām:

Darba nosaukums

Autors

Darba vadītājs

Skola

Klase

Industriālā kaņepe – nākotnes izejviela

Beatrise Āboltiņa- Āboliņa, Linda Vikse

Laimrota Surska

Limbažu 3. vidusskola

12

Cēsu vidusskolēnu kā darbaspēka potenciāla nākotnes nodomu izpēte

Evija Dāve

Nadežda Persaņa

Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzija

11

Sociālā uzņēmējdarbība Latvijā

Krista Āboliņa

Ieva Sebre

Talsu Valsts ģimnāzija

12

SIA "Mežvidu zirgi" izveide Aizkraukles novadā

Vendija Madara Kancāne

Zane Sirmace

Aizkraukles novada ģimnāzija

11

Jelgavas mazumtirdzniecības veikalu - Rimi, Maxima un AlisB metodes pārtikas preču virzīšanai tirgū un cenu politika

Elīna Dāviņa, Līva Vaivode

Inta Jorniņa

Jelgavas Spīdolas ģimnāzija

11

Tirgus izpēte sieviešu trenažieru zāles izveidei Liepājā

Agnese Vereščagina

Kārlis Strautiņš

Liepājas Raiņa 6. vidusskola

11

Biznesa inkubatori kā uzņēmējdarbības veicinātāji Latvijā

Monta Ignatoviča

Santa Kazaka

Āgenskalna Valsts ģimnāzija

11

Jautāta par to, kādi ir galvenie ieguvumi, ko viņa var izcelt no pieredzes, kas gūta ZPD rakstīšanas laikā, 1.pakāpes diploma ieguvēja Marta Meļņika no Āgenskalna Valsts ģimnāzijas minēja sekojošus aspektus: „Guvu ieskatu nozarē – mārketingā – ko nākotnē vēlos studēt. Guvu pieredzi pētnieciskajā darbībā, kā arī darba aizstāvēšanā. Noteikti ieguvu dziļāku izpratni par politisko situāciju.” Savukārt 3.pakāpes diploma ieguvēja Vēsma Asja Kurzemniece no Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas kā galvenos ieguvumus no ZPD rakstīšanas pieredzes norādīja iegūto interesi par e-komerciju, ieskatu uzņēmuma grāmatvedībā, kā arī iespēju attīstīt sava laika plānošanas iemaņas.  1.pakāpes diploma laureātes Martas Meļņikas darba vadītāja Santa Kazaka norādīja, ka ikviena ZPD izstrāde padziļina skolēna redzesloku, bet laba ZPD izstrāde padziļina arī skolotāja redzesloku, tāpēc par sava redzesloka paplašināšanu S.Kazaka ir ļoti pateicīga saviem skolēniem, kuri izstrādā labus ZPD. 2.pakāpes diplomu ieguvēju Marijas Jevsejevas un Alicijas Nozdrinas-Plotnickas (Rīgas Klasiskā ģimnāzija) darba „Ekonomiskie cikli un to fāzes Latvijā no 1991. līdz 2020. gadam” vadītājs Dzintars Dvinskis, jautāts par ZPD lomu mācību procesā, norādīja: „Pētījuma metodes ir ļoti svarīga daļa no mācību procesa, kas palīdz veidot radošu atmosfēru un dot skolēniem iespēju izvirzīt hipotēzes, diskutēt un aizstāvēt savu viedokli. Viss tas ir nepieciešams, lai sagatavotos dzīvei un tagadējie skolēni turpmāk dzīvē būtu konkurētspējīgi!” Konferences Ekonomikas sekcijas prezentāciju video ierakstu iespējams noskatīties šeit: www.youtube.com/watch Ekonomikas sekcijas laureātu paziņošana un apbalvošana: www.youtube.com/watch Sveicam visus Latvijas 39.skolēnu zinātnisko darbu konferences dalībniekus, skolēnus un viņu darbu vadītājus! 

Share